Hoe jij de juiste klanten aantrekt met je website foto’s

hoe-jij-de-juiste-klanten-aantrekt-met-je-website-foto's

Wat voor foto’s staan er op jouw website? Heb je hier goed over nagedacht of heb je de foto’s random gekozen om je website op te vullen?

Je website foto’s spelen een enorm grote rol om de juiste klanten aan te trekken. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat 94% van de website bezoekers aangeeft dat de visuele elementen de belangrijkste factor zijn om te bepalen of ze een website vertrouwen of niet. Goed dus om te kijken naar de visuele elementen op jouw website, namelijk je foto’s.

Ik deel 7 tips, zodat jij jouw droomklant kunt aantrekken met de juiste website foto’s.

Tip 1: wees jezelf

Misschien denk je ‘ja natuurlijk ben ik mezelf’, maar heel veel mensen laten zich toch anders vastleggen dan dat ze echt zijn. Vaak is de reden hiervoor dat ze bepaalde foto’s zien bij een ander en precies hetzelfde willen, bijvoorbeeld omdat diegene succesvol is. Ontdek wat voor foto’s bij jóu passen, anders klopt het plaatje niet en dit heeft je droomklant door.

Door jezelf te zijn krijg je authentieke foto’s. Durf het persoonlijk te maken, zodat je bezoeker gelijk een goed beeld heeft van wat hij of zij van jou kan verwachten. Dus niet alleen foto’s terwijl je achter je laptop zit, maar ga die verbinding aan en kijk ook eens in de camera.

Tip 2: zorg voor herkenning

Met jouw website wil je je droomklant aantrekken, maar hoe zorg je ervoor dat diegene zich echt aangesproken voelt door jou? Door de juiste lay-out, teksten, maar ook door je foto’s. Mensen kopen van mensen en wanneer jouw droomklant zich herkent in je foto’s, zorg je voor meer vertrouwen.

Stel, je bent een fysiotherapeut en de behandelkamer straalt warmte en kalmte uit en je gebruikt producten van merk X. Je droomklant kan zich hierin herkennen doordat de sfeer in de behandelkamer hem of haar aanspreekt en/of omdat diegene merk X heel fijn vindt.

Denk daarom vóór de fotoshoot goed na over wat je wilt laten vastleggen en wat voor foto’s je nodig hebt voor je website.

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het plannen van je website fotoshoot? Download dan onze website fotoshoot planner. 👇

Website-fotoshoot-planner

GRATIS DOWNLOAD 📸

Website fotoshoot planner

Plan jouw volledige fotoshoot (inclusief je outfits, locaties en type shots) zodat je precies de juiste foto’s laat maken die je nodig hebt voor je website.

Tip 3: wees consistent

Consistent zijn betekent niet op elke webpagina dezelfde foto’s, maar wel foto’s op al je webpagina’s. Als het goed is, bezoekt je droomklant meerdere webpagina’s en dan is het fijn wanneer er herkenning is door consistentie. Denk aan foto’s in dezelfde outfit of in een bepaalde setting. Onbewust zorgt dit ervoor dat je droomklant de webpagina herkent en eerder geneigd is om door te lezen.

Tip 4: gebruik verschillende soorten foto’s

klanten-aantrekken-met-website-foto's

Je hebt allerlei verschillende fotoshoots: zakelijke, maar bijvoorbeeld ook lifestyle fotoshoots. Met een lifestyle fotoshoot leg je jezelf op een spontane manier vast. Bijvoorbeeld tijdens een wandeling in het bos met de hond, een rondje varen met je jacht 🛥️ of een dag uit jouw (werk)leven. Denk aan ’s ochtends koffiedrinken, op pad voor een afspraak, in gesprek met een klant, een mijlpaal vieren.

Met een zakelijke fotoshoot leg je vooral jouw kracht als ondernemer vast en neem je verschillende poses aan. Vaak zijn zakelijke fotoshoots wat serieuzer, maar dat hangt natuurlijk af van je bedrijf en personal brand.

Voor je website is het waardevol om foto’s te plaatsen van verschillende fotoshoots om bepaalde emoties over te brengen op verschillende momenten. Plaats bijvoorbeeld lifestyle foto’s op je Home pagina en je Over mij pagina, zodat je droomklant jou beter leert kennen. Door de krachtige en serieuzere uitstraling passen zakelijke foto’s heel goed bij blogartikelen en op een Salespagina. Met zakelijke foto’s claim jij jouw expertstatus, waardoor je droomklant jou sneller vertrouwt en eerder overgaat tot actie.

Tip 5: pas storytelling toe

Met storytelling breng je jouw verhaal over en dit kan zowel met tekst als met foto’s. Ze zeggen niet voor niets: een beeld zegt meer dan duizend woorden!

Met foto’s kun je jouw verhaal visueel maken, bijvoorbeeld je ondernemersverhaal. Laat zien waar jij ooit stond en hoe jij op het punt bent gekomen waar je nu staat. Misschien heb jij in dezelfde situatie gezeten als waar jouw droomklant nu in zit … hoe ziet dat eruit? Handen in het haar, opgesloten gevoel, chaotisch?

Door het visueel te maken, sluit je aan bij de belevingswereld van je droomklant en maak je het herkenbaar. Hierdoor wordt het voor je droomklant makkelijker om de vertaling te maken van een bepaalde behoefte naar ‘diegene snapt mij en daarom moet ik hem of haar inschakelen’.

Tip 6: maak het resultaat visueel

_website-foto's-maken

Welk resultaat bied jij je droomklant? En hoe ziet dat eruit? Door het resultaat visueel te maken, speel je in op de beleving en komt het resultaat veel meer tot leven. Ben je bijvoorbeeld een businesscoach en help je ondernemers succesvol te worden? Denk dan na over foto’s die ‘succes’ uitstralen, hoe ziet dat eruit voor je droomklant? Is dat vrijheid, een eigen kantoor, rijkdom, iets anders …?

Dit betekent niet dat je zomaar een kantoorfoto of een foto van stapels geld van het internet moet plukken en deze op je website moet zetten; het gaat erom dat je vooraf goed nadenkt over je website foto’s.

Extra tip: schrijf op naar welk resultaat je droomklant op zoek is, open Pinterest en zoek op deze woorden. Ontdek wat voor foto’s hierbij passen en gebruik dit als inspiratie voor jouw fotoshoot en website foto’s.

Tip 7: kruip in het hoofd van je droomklant

Bij al deze tips is het belangrijk om je droomklant door en door te kennen; waar gaat diegene van aan? Wat is de situatie? Welke emoties heeft diegene? Wat is het resultaat dat je droomklant wil bereiken? Door in het hoofd te kruipen van je droomklant, weet je veel beter wat voor foto’s jij nodig hebt voor je website om diegene ook echt aan te trekken. Wanneer je dit allemaal helder hebt, is het tijd om de fotoshoot(s) te plannen!

Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Met de Website Fotografie Planner plan je jouw volledige fotoshoot; van het kiezen van de juiste outfits, tot aan het type foto’s.

Download hem nu gratis om de juiste foto’s voor jouw website te maken! 👇

Website-fotoshoot-planner

GRATIS DOWNLOAD 📸

Website fotoshoot planner

Plan jouw volledige fotoshoot (inclusief je outfits, locaties en type shots) zodat je precies de juiste foto’s laat maken die je nodig hebt voor je website.

Hey!

Mijn naam is Jasper.

Webdesign & marketing nerd met een passie voor psychologie, leefstijl en persoonlijke ontwikkeling.

Ik help coaches, personal brands en experts met het visueel maken van hun verhaal door sterke branding, websites, sales funnels & strategieën die zorgen voor verbinding, overtuiging en meer sales.

Het is mijn missie om van jouw website een tool te maken die jouw bedrijf helpt groeien, zodat jij nog meer kan doen waar jij van droomt! 💖 

Dit vind je misschien ook leuk...

gratis Downloads

High-Converting Homepagina Blueprint

26-stappen Website Onderhoud Checklist

Blog Outline & Copy Script Template

Website-fotoshoot-planner

Website Fotoshoot Planner

Waar mag ik de website fotoshoot planner naartoe sturen?

Gratis Download

Homepagina Blueprint voor Coaches & Personal Brands

Ontdek precies welke onderdelen jouw homepagina nodig heeft om de juiste bezoekers aan te trekken 🚀